Terminologia w orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych |
||
Rodzaje niepełnosprawności - w rozporządzeniu Aktualne zapisy rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych definiują tę grupę uczniów m.in. jako uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: -lekkim, -umiarkowanym lub -znacznym. W orzeczeniach wydawanych przez poradnię, które stanowią podstawę organizacji kształcenia specjalnego, należy stosować terminologię zawartą w obowiązujących przepisach. Nowe określenie w przepisach W uzasadnieniu do rozporządzenia ustawodawca wskazuje, że wprowadzenie terminu „niepełnosprawność intelektualna” jest zgodne z intencją zmian wprowadzonych do ustawy o systemie oświaty. Ilekroć w przepisach ustawy o systemie oświaty jest mowa o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, należy przez to rozumieć niepełnosprawność intelektualną w takich stopniach. Podstawa prawna: art. 3 pkt 18b, art. 71b ust. 1, ust. 7 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.), § 1 pkt 1 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1113). |
||
|