Kary za frekwencję jako narzędzie w walce z wagarami |
||
Przykładowe kary dla ucznia, który nie jest obecny na zajęciach szkolnych i nie ma usprawiedliwienia to: -rozmowa dyscyplinująca wychowawcy z uczniem, z której wychowawca sporządza notatkę, -upomnienie ucznia przez wychowawcę w obecności klasy, -powiadomienie rodziców ucznia i pedagoga szkolnego, -rozmowa z uczniem i jego rodzicami przeprowadzona przez wychowawcę. Uczeń powinien ---wytłumaczyć swoje postępowanie a wychowawca sporządzić notatkę z rozmowy, -rozmowa z rodzicami przeprowadzona przez wychowawcę w obecności pedagoga i ucznia, z której wychowawca sporządza notatkę, -dyscyplinująca rozmowa z dyrektorem, przeprowadzana w obecności wychowawcy i pedagoga. Wychowawca sporządza notatkę z rozmowy, wizyta wychowawcy w domu ucznia, w miarę potrzeby w obecności pedagoga i/lub policjanta. Wychowawca sporządza notatkę z wizyty, -nagana udzielona uczniowi przez dyrektora na apelu szkolnym. Wychowawca sporządza notatkę i załącza do dokumentacji ucznia, -obniżenie uczniowi oceny zachowania, zgodnie z zasadami oceniania przyjętymi w danej szkole, -powiadomienie rodziców oraz kuratora (jeżeli uczeń jest pod kuratelą) o podjęciu dalszych kroków wobec ucznia, -sporządzenie opinii o uczniu z uwzględnieniem podjętych działań ze strony szkoły i skierowanie sprawy do sądu rodzinnego. |
||
|