Realizacja godzin karcianych przez nauczycieli |
||
2. Zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów, np. praca z uczniem zdolnym (zajęcia fakultatywne prowadzone z grupami uczniów itp.), praca z uczniem mającym trudności w nauce (zajęcia wyrównawcze, korekcyjne itp.); 3. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów - których organizacja powinna być poprzedzona diagnozą tych zainteresowań. Godzin karcianych nie można w żadnym wypadku przeznaczać na: zajęcia obowiązkowe realizujące wymagania z podstawy programowej w ramach godzin określonych w ramowych planach nauczania, opiekę nad uczniami podczas ich dowozu do i ze szkoły, zastępstwa doraźne, nauczanie indywidualne realizowane zgodnie z zasadami przyznawania godzin nauczania indywidualnego. Podstawa prawna: ustawa z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz.U. z 2014 r. poz. 191), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 204 z zm.). |
||
|