KONKURS ORKI 2011 |
||
Ze zgłoszonych 7 dwuosobowych zespołów klasowych wszystcy wyrazili chęć udziału w konkursie. Na początku konkursu odbyło się losowanie numerów działek, ciągników i pługów. Następnie po sprawdzeniu stanu technicznego wylosowanego sprzętu i zagregatowaniu poza działką można było przygotować agregat na wymaganą głębokość orki. Każdy z dwuosobowych zespołów musiał miarą podzielić swoją działkę na dwie połowy. Lewą część trzeba było zaorać w skład, czyli jeszcze raz podzielić na połowę i prawą część zaorać w rozorywkę. Komisja do oceny brała głównie takie czynniki jak : głębokości orek, prostolinijność orek, jakość ukształtowanego składu i jakość bruzdy rozorywkowej czy ogólny wygląd zaoranej powierzchni. W tym roku komisja nie brała pod uwagę równie ważnych czynników takich jak : ilość wypalanego paliwa podczas konkursu, czasu wykonywania orek, kar za podpowiadanie osób postronnych czy pozostałości resztek pożniwnych oraz śladów kół ciągnika na zaoranym już polu (w zawodach dopuszcza się tylko jeden ślad podłużny ciągnika na swojej działce). Konkurs wygrał zespół kl. II D4 - Tuszyński Damian, Pozorski Paweł (64,5 ptk) z technikum rolniczego, II miejsce zajął zespół kl. IIA zsz w zawodzie mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych Harbaczewski Igor, Kłodowski Zbigniew (56,5ptk), trzecie miejsce zajął zespół kl. III D4 zsz - Giersz Krzysztof, Ziółek Krzysztof ( 50,5 pkt.) technikum agrobiznesu, czwarte drużyna kl. I D4 -Kunkel Tomasz, Staszko Michał (45,5 pkt.) z technikum rolniczego, piąte zespół kl. IVD4 - Graban Patryk, Krajnik Artur (43 pkt.) z technikum rolniczego, szóste zespół kl. I A zsz - Ossowski Arkadiusz, Skorczyk Arkadiusz ( 39,5,0 pkt.) z zasadniczej szkoły zawodowej w zawodzie mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych, siódme zespół III A - Janowski Karol, Lisewski Jakub z zsz w zawodzie mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych (35,5). Komisja w składzie : mgr inż. Tadeusz Borys mgr inż. Krzysztof Opaliński mgr inż. Tomasz Ratkowski mgr inż. Arkadiusz Szambowski mgr inż. Jan Skowroński T. Borys |
||
|